Liberecký závodník startoval druhý podnik seriálu vytrvalostních závodů 24H Endurance Series ve vylepšeném voze KTM X-Bow GT4 týmu True-Racing s Rakušany Hubertem Trunkenpolzem, Klausem Angerhoferem a Reinhardem Koflerem. Posádka se v průběhu dvanáctihodinovky zlepšovala a postupně stoupala pořadím, v závěrečných hodinách jí patřilo dokonce 8 místo. Vše ale hodinu a půl před koncem pokazila závada na motoru a True-Racing cíl v Mugellu nespatřil.
Vlivem nízkého počtu startujících v kategorii SPX zařadili pořadatelé Engeho posádku do třídy A6 po bok vozů GT3, což je ale shodou okolností výhledová výkonnostní meta rakouské stáje.
„Tréninky a kvalifikaci jsme absolvovali úspěšně, v boji proti chronometru zajel Kofler o 4s pomalejší čas než nejrychlejší Ferrari 488 GT3, což naprosto odpovídalo tomu, jak na tom naše KTM momentálně výkonnostně je, a že stojí pětkrát méně než vůz italské značky. Také v závodě fungovalo auto výborně, drželi jsme se mezi pohárovými vozy Porsche, které jsou o několik vteřin na kolo pomalejší, než ryzí a dražší GT3, což byl náš cíl. V pátek jsme po úvodních 4 hodinách skončili na 17. místě ze všech 52 startujících. V sobotní druhé fázi vytrvalostního závodu jsem se střídal za volantem především já s Reinhardem Koflerem a podařilo se nám postoupit až na osmou příčku absolutně,“ popisuje slibný průběh 12H Mugello Tomáš Enge.
Neustálý vývoj vozu KTM X-Bow GT4 stáje True-Racing si však v Itálii krátce před koncem závodu vybral svou daň a česko-rakouská sestava musela ze slibně rozjeté dvanáctihodinovky odstoupit.
„Bohužel 1,5h před koncem závodu nám odešel motor. Museli jsme zastavit a závod opustit ze skvělého místa. Naše auto totiž není typickým vozem kategorie GT4, neustále jej vyvíjíme a přibližujeme směrem k vozům GT3, které jsou až o 10s na kolo rychlejší než klasické KTM X-Bow. My jsme však v Mugellu zaostávali za nejrychlejšími jen o 4 vteřiny. To je markantní rozdíl oproti klasickému KTM, které mělo původně spadat do třídy SPX. Našimi rivaly měly být vozy Lamborghini Super Trofeo, pohárové Lamborghini či cupová porsche. Před Italským podnikem jsme na voze provedli změny v aerodynamice a změny na motoru a Mugello nám tedy poskytlo půdu na zkoušení a testování, abychom zjistili, co auto dokáže v plné zátěži nejen na jedno kolo, ale také v průběhu celého stintu. To se povedlo,“ líčí Enge v rámci odstoupení alespoň jinou pozitivní stránku věci na vývoji stoje KTM X-Bow.
Na voze je však ještě mnoho práce a ta tým naplno zaměstná v horizontu několika následujících měsíců.
„Aktuálním problémem je předimenzovaný motor. I když se v agregátu snažíme zachovat standardní prvky vozů kategorie GT4, tak na tento výkon už původní součástky nestačí. Víme tedy, že musíme do nadcházejících podniků motor přebudovat, což si ale vyžádá další peníze. Snažíme se vytvořit rychlé auto, které bude stále výrazně levnější oproti konkurenci a to logicky vedlo k technickým problémům. Nyní čeká mě a tým usilovná práce na odstranění problémů a proto uvidíme, kdy se znovu objevíme ve vytrvalostním závodě, v následujících 3 měsících to zřejmě nebude,“ uzavírá zkušenost z Mugella Tomáš Enge.