Již posedmnácté zaburácejí o nadcházejícím víkendu (10. – 11. 11.) závodní motory různých motoristických disciplín v rámci Global assistance Setkání mistrů na autodromu Sosnová u České Lípy. Chybět nebude v nabité startovní listině ani liberecký rodák Tomáš Enge, který se představí s otcovým vozem Ford Escort RS 2000 Mk.II..
Pro Tomáše Engeho to však není první start na této každoroční motoristické šou. Již v minulosti se zde představil nejen za volantem vozů Škoda Octavia WRC, Škoda Fabia WRC, Opel Kadett, ale také vyzkoušel závodní jízdy s buginou. A i v tom nejhorším počasí vždy dokázal rozehřát nejedno srdce příznivce automobilového sportu. Pozdní letošní babí léto ale naznačuje, že by mělo o víkendu na všechny fanoušky čekat příjemné počasí, takže zimní bundy a čepice můžete nechat doma.
Co se týče programu, tak závodní víkend odstartují sobotní volné jízdy. Tomáš Enge se zúčastní však pouze ranní části. „Využijeme volné jízdy ke svezení našich partnerů a fanoušků. Samozřejmě se mohou těšit na jízdy plné smyků. Jinak to v Sosnové ani neumím,“ říká se škodolibým úsměvem Tomáš Enge. Volné jízdy budou pokračovat i v dalších hodinách, ale na Tomáše čeká přesun na Výstaviště do pražských Letňan, kde se uskuteční unikátní veletrh Racing Expo. Návštěvníci zde uvidí nejen automobily a motocykly z různých motoristických sportovních disciplín, ale mohou se setkat i se samotnými závodníky. Autogramiáda Tomáše Engeho se uskuteční v sobotu 10. listopadu od 15 hodin. Kdo se tedy z jakéhokoliv důvodů nemůže zúčastnit Setkání mistrů v Sosnové, jste vítáni do Letňan na výstaviště.
Nedělní program Setkání mistrů je vždy plný napínavých soubojů všech závodníků, neboť každý z nich chce v hlavním závodě uspět, ne-li vyhrát. Tomáš Enge zde poměří síly s dalšími soupeři v kategorii historických vozů, které jsou jednou z disciplín Setkání mistrů. Kromě Tomáše se zde představí také Paolo Diana s Fiatem 131. A přiznejme si, kdo by tyto dva baviče nechtěl vidět v přímém souboji?. „Skupina historiků je opět pěkně našlapaná. Pokaždé, když jsem zde ale startoval, tak nejen výsledky ale i dveře šly stranou/bokem. A jiné tomu počítám nebude ani letos. Vždyť je to šou pro diváky a o tom to je. V srdcích diváků vyhrává ten, kdo udělá nejvíce smyků. Ale budu to mít letos sakra těžké. Paolo Diana bude tvrdým oříškem,“ vzhlíží k nedělnímu závodu jezdec Fordu Escort RS 2000 Mk. II.
Hlavní činností je však proTomáše především práce v týmu Reiter Engineering. V letošní sezóně se zaměřil především na vývoj závodních vozů, včetně KTM X-Bow GT4. „V posledních týdnech se intenzivně věnuji přípravě týmu Reiter Engineering na příští sezónu. A již nyní vím, že bude ještě daleko náročnější, než ta letošní. A to jsem byl zhruba 20 víkendů mimo domov. Většinou ale nikoliv jako závodní jezdec. Mám v týmu na starosti různé projekty, mimojiné vývoj závodních vozů, ale také výchovu mladých nadějných jezdců. Mnohé tak možná překvapí, že jsem coby jezdec startoval letos na okruzích pouze třikrát. Jednou v Austrálii a dvakrát v Thajsku. I tak jsem ale spokojený, že mohu být součástí takového týmu. Navíc před 14 dny jsem společně s týmovým kolegou skončili během posledního závodu thajského šampionátu s vozem Lamborghini Gallardo GT3 na druhém místě. Dá se tedy říct, že to byla pěkná tečka za stávající sezónou. Vzhledem k letošním úspěchům se tým navíc rozhodl pro ještě našlapanější nadcházející sezónu, která nám začne čtyřiadvacetihodinovkou v Dubaji. Tým Reiter Engineering zde nasadí dva vozy KTM X-Bow GT4 ve třídě GT4,“ shrnul v rychlosti letošní rok s výhledem na ten nadcházející Tomáš Enge.