O posledním zářijovém víkendu byla napsána předposlední kapitola úvodního ročníku projektu Reiter Young Stars. Toto předposlední dějství zavedlo týmy a jejich krásné vozy KTM X-Bow GT4 do Maďarska na Hungaroring, kde se jelo v rámci závodního víkendu DTM.
„Na Hungaroringu jsme jeli společně s DTM, což byl hodně zajímavý víkend. Začalo to zkrácenou kvalifikací, kdy měl každý z našich jezdců možnost zajet pouze jedno či dvě rychlá kola. To je na naše auto celkem málo, protože na zahřátí pneumatik potřebujeme trochu více času a tak našim týmům patřily na roštu až řady ve druhé polovině pole,“ tak vzpomíná jeden z manažerů celého projektu Tomáš Enge na maďarský závodní víkend a dále dodává:
„Jinak to ale byl hodně povedený podnik. Mads Siljehaug a Maciej Dreszer (RYS Team Hohenberg) se dokázali umístit na druhém místě v absolutní klasifikaci GT4 a opětovně tak potvrdili své ambice na celkové vítězství. Podobně se dařilo Lennartu Marioneckovi (RYS Team Holinger – P1&P2) a Marko Helistekangasovi (RYS Team Pankl P1&P2). Tito dva jezdci jsou zároveň asi největšími aspiranty na celkové vítězství v šampionátu Reiter Youg Stars.“
Uplynulý víkend byl lehce poznamenám nehodou Anny Rathe v kvalifikaci, při které došlo k totálnímu poškození závodního vozu týmu True Racing. Samotná jezdkyně je před nadcházejícím závěrečným podnikem na Zandvoortu v pořádku a tak se opětovně ukázalo, jak moc je KTM specifikace GT4 bezpečné.
„Mezi děvčaty se situace v tabulce moc nezměnila. První závod vyhrála Laura Kraihammer a ten druhý Caitlin Wood, takže mezi nimi nedošlo k žádné změně v bodovém odstupu a je již více než jasné, že o vítězství se rozhodne právě mezi těmito dvěma závodnicemi,“ říká Tomáš Enge k situaci v dívčí části tabulky průběžného pořadí.
Zandvoort představuje pro všechny velkou neznámou a to nejen kvůli počasí, ale také kvůli BoP. To bývá na těchto technických tratích vůči vozům KTM specifikace GT4 poměrně hodně nepříznivé.
„Věříme, že pro závody v Holandsku dostaneme příznivější BoP, což je v našem případě hodně důležité hlavně pro tu kvalifikaci. V samotném, závodě kdy se již jezdcům podaří zahřát kola na optimální teplotu jsme na tom již o poznání lépe. O tom ostatně svědčí výkon Madse Siljehauga, který na Hungaroringu zajel nejrychlejší kolo prvního závodu,“ tak uzavírá Enge malé víkendové preview.