Letošní sezónu českého automobilového závodníka Tomáše Engeho vyplňují dvě velice odlišné role. Tou první je pokračující role závodního jezdce u německého týmu Reiter Engineering a tou druhou je pozice koordinátora ambiciózního projektu Reiter Young Stars.
Právě třetí zastávka tohoto podniku zavedla jezdce a týmy RYS o druhém červencovém víkendu na slavný okruh ve Spa-Francorchamps.
„Při předchozích podnicích v Monze a v Pau se jeli dva padesátiminutové závody, ale ve Spa bylo pro jezdce vše trochu jiné. Euroserie se zde jela společně s britskými gétéčky, což znamenalo, že se jel pouze jeden dvouhodinový závod se dvěma povinnými zastávkami v boxech, což byla pro většinu jezdců zcela nová zkušenost,“ říká Enge o časovém rozvrhu belgického podniku.
„V tomto závodě bylo naším vozům přiděleno jiné BoP než v předchozím, který se jel na městské trati v Pau. Právě změna BoP byla pro nás velice přívětivá a naši jezdci byli rychlí již od úvodních tréninků, a to jak na rovinkách, tak i v zatáčkách. Do kvalifikace vyjelo celkem 39 vozů, mezi nimiž se nejvíce dařilo Madsovi Siljehaugovi a Macieji Dreszerovi z týmu RYS Team Hohenberg. S časem 2:48.891 si vybojovali právo startu z druhé řady. Ten pak v závodě dokázali proměnit v celkové vítězství a stali se tak první posádkou Reiter Young Stars, která zvítězila v závodě Euroserie GT4,“ dodává Enge.
Úspěch projektu RYS ve Spa pak podtrhl Tim Stupple s Lennartem Marioneckem, kteří dovezli KTM v barvách RYS Team Holinger na skvělém třetím místě.
Nadcházející mise Tomáše Engeho již bude čistě závodnická. O víkendu 22.-24. července jej čeká start při čtvrtém podniku mezinárodní série GT Open na britském Silverstone. „V Anglii pojedu závod společně s domácím závodníkem Craigem Dolbym s vozem Lamborghini Gallardo R-EX v barvách týmu Wessex Motorsport. Craig je v žebříčku hodnocení FIA jezdců zařazen mezi zlaté jezdce. Já jsem platinový, což znamená, že tvoříme velice silnou dvojici a pro první závod dostaneme o 15 vteřin delší povinnou zastávku v boxech.“
„Těším se, že budu po delší době opět závodit s vozem specifikace GT3. Pojedeme se stejným autem, se kterým jsem v loňském roce získal titul v Thailand Super Series. Povinná zastávka v boxech sice pro nás bude určitým handycapem, ale oba jsme velice rychlí jezdci a tak věřím, že i navzdory povinnému zdržení bude v našich silách bojovat o pódiové umístění,“ říká Enge, jenž má na Silverstone ty nejlepší vzpomínky:
„Na Silverstone jsem startoval naposledy před sedmi lety. Bylo to v roce 2009, kdy jsme mimo jiné s Lolou Aston Martin specifikace LMP1 dojeli na skvělém čtvrtém místě v Le Mans. Tehdy jsme na Silverstone pečetili naše vítězství v evropské sérii Le Mans. Je to nádherná trať s historií. Najdete tam jak pomalé, tak i rychlé zatáčky. O mě se ví, že mám rád rychlé zatáčky, obzvláště si užívám tu pasáž za starými boxy. Jsou to zatáčky Becketts & Maggotts, které jsou hodně na srdce a na jejich průjezdu hodně záleží, lze tam mnoho získat, ale také hodně ztratit.“
„Společně s týmem Wessex Motorsport chceme ukázat, že GT3 Lamborghini Gallardo R-EX, které vyrábí Reiter Engineering, představuje stále konkurenceschopné auto, jenž se na mezinárodní úrovni může poměřovat s auty aktuálních specifikací,“ těmito slovy uzavírá Enge víkendové preview.