Český závodník Tomáš Enge má za sebou letošní závodní premiéru. Tu obstaral vytrvalostní závod 12H Italy, jehož dějištěm bylo o uplynulém víkendu slavné italské Mugello.
Byla to premiéra, která vyšla tak na půl. Černočervené KTM se startovním číslem 24 bylo díky výkonům Tomáše Engeho a jeho závodního kolegy Reinharda Koflera od počátku měřených jízd nejrychlejším vozem třídy SP2.
Po nejlepších časech v testu a měřeném tréninku přišlo i vítězství v kvalifikaci, kterou Enge s Koflerem vyhráli s náskokem 1,7 vteřiny před AUDI TT-RS německého týmu LMS Engineering.
V podobném duchu se nesla i úvodní kola závodu, do kterých odstartoval Engeho rakouský kolega. Po dvaadvaceti ujetých kolech, však přišla v tankovací zóně nečekaně studená sprcha:
„Reini dojel do tankovací zóny ke stojanům a po té co vypnul motor, se mu jej po natankování paliva již nepodařilo opětovně nastartovat. Mechanici jej rychle odtlačili do boxů, kde se zjistilo, že máme nějaký problém s palivovou nádrží. Poprvé se náznak tohoto problému projevil již ráno v kvalifikaci, kdy jsme měli v nádrži méně benzínu. Bylo to poznat hlavně v té poslední dlouhé zatáčce, která je hodně klopená. Když se auto v zatáčce nahnulo, tak do motoru nešlo tolik paliva, kolik by mělo. To mělo za následek pokles výkonu motoru. Zatím přesně nevíme, co za tímto problémem stojí a tak nás v následujících dnech čeká podrobná analýza celé palivové soustavy,“ těmito slovy popsal Tomáš Enge kritický moment celého víkendu.
Pro česko-rakouské duo tak letošní závodní premiéra skončila předčasně, nicméně i přes tuto skutečnost si Tomáš Enge odvezl i pozitivní dojmy:
„S týmem Reiter Engineering jsem v minulosti absolvoval již několik podniků 24H Series. V předcházejících letech platilo, že v této sérii startují převážně amatérští jezdci a jezdci kategorie gentleman. Za poslední dvě sezóny se zde ale vše hodně posunulo vpřed a po Dubaji bylo i v Mugellu hodně profi jezdců. O to více mne těšilo, že se nám v kvalifikaci podařilo zajet pole position ve třídě SP2. Tento podnik jsme od počátku brali jako vytrvalostní testovací závod, ve kterém nebylo naším cílem jen uspět ve třídě, ale pokud možno dojet i v první desítce celkově. To se nám nakonec sice nepodařilo, ale jsme rádi, že naše auto potvrdilo rychlost a potenciál, který v sobě ukrývá.“
Tomáš Enge však nebyl v Mugellu pouze v roli závodního jezdce, ale působil také jako poradce partnerského týmu RTR Projects, který od loňského Epilogu nasazuje do 24H Series vůz KTM X-Bow GT4 ve třídě SP3:
„Mrzí mě, že se závod nepodařilo dokončit ani našemu partnerskému týmu RTR Projects. Po prvním dni patřilo posádce Tomáše Minibergera průběžné druhé místo a i ve druhém dni měli kluci po celou dobu na dosah zisk pódiového umístění. Po sedmi hodinách jízdy, je ze závodu vyřadil spečený alternátor, který pravděpodobně způsobil nějaký elektrický zkrat. I v tomto případě nás čeká po návratu do dílen analýza celé situace a následné nalezení technického řešení. Jsem ale rád, že se klukům podařilo zrychlit pit-stopy, díky čemuž se zase o něco více přiblížili špičce své třídy.“
Po návratu z Mugella čeká Tomáše Engeho v nadcházejících týdnech mimo vývojových prací na obou specifikacích vozu KTM X-Bow GT4 také závěrečná část přípravy programu Reiter Young Stars. V tom plní Enge úlohu manažera celého projektu a vy se o něm můžete dozvědět více v této oficiální prezentaci a nebo na webu týmu Reiter Engineering.