Tomáš Enge s kolegou Narasakem Ittiritpongem mají za sebou v týmu Vattana Motorsport úspěšné vystoupení v rámci Asia GT Series na okruhu Buriram. V obou závodních jízdách dokázali nejen bodovat, ale i zajíždět nejrychlejší časy závodu.
„V Buriramu jsme před víkendem několik dnů pilně testovali. Důvodů bylo hned několik, přičemž jedním z nich byl právě můj týmový kolega Narasak Ittiritpong, který startoval poprvé v tak velkém mezinárodním závodě a ve voze specifikace GT3. Při volných trénincích se naše znalost okruhu hned projevila. Jakmile jsem usedl do vozu já, byli jsme první. Tým byl výkony nadšený, vždyť je to jejich domácí okruh. No a doma se tam cítím skoro už i já. V loňském roce tuto trať otevřeli a já na ní od té doby natestoval bezpočet kilometrů a odjel už čtyři závodní víkendy. Myslím, že nebude mnoho jezdců, kteří zde mají tolik odjeto jako já,“ konstatoval Enge.
Po trénincích přišla na řadu kvalifikace, ve které vybojoval liberecký jezdec třetí pozici a jeho týmový kolega Narasak byl šestý. „Věděl jsem, že v takových podmínkách bude těžké zajet rychlé kolo a bude jen záležet, kdo poskládá nejvíce bezchybných sektorů. Trochu mě třetí pozice zamrzela, protože jsme měli na to být v první řadě. Po startu jsem se ale propadl na čtvrté místo a ve svém půlhodinovém stintu ztratil na špičku asi osm sekund. Z toho jsem byl hodně rozčarovaný,“ řekl po závodě Tomáš. Narasak nakonec dojel sedmý, když jezdce týmu Vattana Motorsport pozdrželo ještě devět vteřin v boxech navíc. Tuto penalizaci tým obdržel za nepravidelné starty v závodech Asia GT Series.
„Když jsem si sedl po závodě k datům a porovnával dorovnání vozu, takzvané BOP, které je v Evropě a v Asii, pochopil jsem okamžitě v čem je problém. Zatímco ostatní auta na tom byla tady lépe, my jsme si oproti Evropě ještě pohoršili. Na špičku nám nechybělo mnoho, ale i tento detail přispěl k celkové ztrátě. Do druhého závodu jsme tak šli strategicky. Oproti ostatním jsme si pošetřili pneumatiky a jako jedni z mála je během závodu vyměnili,“ popisoval nedělní dějství Enge.
Do druhého závodu startoval Narasak, který se z šesté startovní pozice propadl na sedmé místo. Následně chyboval a ještě se o jednu pozici pohoršil. Český jezdec se však v průběhu svého stintu dokázal probojovat zpět na šesté místo a navíc z patnácti-sekundové ztráty stáhl odstup na tretiho jezdce na pouhé tři vteřiny. „Když jsem sedl do vozu, zajížděl jsem jedno nejrychlejší kolo za druhým. Bylo to dané také lepšími pneumatikami. Z výkonu mám skutečně radost, protože jsme ukázali, že i s handicapem jsme rychlí. Můj kolega se zlepšoval a bylo jasné, že při premiéře nemůžeme myslet na úplný vrchol. V tomto složení však máme šanci, že tam jednou budeme,“ dodal Enge.