Tomáš Enge a jeho tým Reiter Engineering měl při víkendu ADAC GT Masters v holandském Zandvoortu v obou závodech nakročeno k pódiu a vítězství. Ovšem dvakrát o triumf přišel kvůli penalizacím. Zatímco poprvé přišel trest oprávněně, ve druhém případě bylo rozhodnutí sportovních komisařů sporné.
„Tento víkend se hodnotí těžce. Ukázali jsme sílu aut, vynikající časy a výsledky, ale neodvážím si žádnou trofej,“ popisuje těžký víkend Enge. „Zatímco ostatní týmy v Zandvoortu již testovaly, my na tento okruh přijeli rovnou na závody. V pátek jsme sice zajeli hned první čas, ale bylo to díky nasazení nových pneumatik. Poznali jsme, že je zde opotřebení pneumatik abnormální, a tak jsme se s tím snažili v rámci nastavení podvozku něco udělat. Kvalifikace ukázala, že jsme se etablovali velmi rychle, neboť já jsem zajel druhý nejrychlejší čas a Jaap van Lagen byl pátý. To byla výborná výchozí pozice pro oba víkendové závody,“ pochvaloval si před jízdami liberecký rodák.
Hned při prvním sobotním závodu se Engemu vydařil start a uhájil při něm svoji druhou pozici. Po zajetí safety caru sice došlo při předjíždění ke kontaktu se soupeřem, ale vše bylo dle závodních pravidel a český závodník se tak posunul na první příčku. „V nájezdu do první zatáčky jsme spolu jeli bok po boku, já dostal ránu zezadu, při které následoval domino efekt. Naštěstí jsem vše ustál a vůz předal na prvním místě,“ hodnotil svůj stint Tomáš. Tým Reiter Engineering však chyboval při výměně závodních jezdců v boxech a povinnou zastávku zvládl o půl sekundy rychleji, než povolují řády. Následoval penalizace a propad do hloubi startovního pole.
„Rychle jsme celý incident hodili za hlavu a soustředili se na druhý závod. Nedalo se s tím stejně již nic udělat. Start se v nedělním závodu našemu týmu opět povedl. Můj týmový kolega se propracoval z pátého místa na třetí a sesterský vůz s Nicky Catsburgem za volantem byl dokonce druhý. Pit stop jsme si pohlídali a po výměně všch závodníků byl Albert von Turn und Taxis na druhém místě a já hned za ním. Přišla však fáze safety caru a já při restartu lehce zaspal. Sportovní komisaři vzniklou situaci vyhodnotili tak, že jsem nebyl za Albertem v předepsané vzdálenosti dvou aut a hodinu po závodě jsme dostali penalizaci třiceti sekund. Nenechali si to vysvětlit. Nazmar tak přišlo moje snažení, kdy jsem před koncem svého stintu předjel jak Alberta tak i vedoucí BMW a v závěru se radoval z vítězství,“ popsal trable český jezdec. „Dvakrát jsme mohli vyhrát nebo přinejmenším stát na stupních vítězů. Bohužel tady nám to nebylo zřejmě přáno.“