Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis se s Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering zúčastnili šestého podniku ADAC GT Masters na německém Sachsenringu. Přestože posádka a tým dali do závodu vše, štěstí tentokrát při voze se startovním číslem 25 nestálo.
„Nebylo to úplně nejlepší. Řekl bych, že jsme byli od začátku o krok zpět. Díky pátečnímu vydatnému dešti jsme ztráceli hodně, ale ukázala se schopnost našeho týmu a ve druhé jízdě jsme ztrátu na kolo stáhli pouze na jednu vteřinu. Bohužel kvalifikace se jela v sobotu ráno, kdy bylo sucho, a tak nastavování vozu začalo od znova. Albert zajel sedmnáctý čas, což výchozí pozici pro následný závod ještě stěžovalo. V závodu se Albertovi úplně nevyvedl start a ocitl se až na samotném chvostu startovního pole,“ začal s popisem první víkendové jízdy na okruhu Sachsenring Tomáš Enge, ve které česko-německá posádka nakonec dojela osmá.
„Naše zastávka v boxech proběhla bez problémů a taky nám přálo štěstí. Hned po ní totiž následoval safety car, což mělo za následek sjetí celého startovního pole do jednoho balíku.. Jelikož jsem jel konzistentně a držel se v čisté stopě, na rozdíl od mých soupeřů, podařilo se mi jich několik předjet. Zdejší trať je totiž stavěná pro motorky a tak se tu dají zkracovat zatáčky. Samozřejmě je to atraktivní především pro diváky, ale přináší to i stinné stránky. Například mimo stopu je trať docela špinavá a každá chybka je tak následně potrestaná. Cílem jsem nakonec projel osmý, což je za všech okolností super výsledek,“ dodal k první závodní jízdě ex-pilot formule 1.
V neděli ráno přišla na řadu druhá kvalifikace, které se oproti té sobotní účastnil Tomáš Enge. Ten se svým Lamborghini zajel jedenáctý nejrychlejší čas se ztrátou osmi desetin vteřiny na pole position. „Jel jsem hned první ostrá kola, kdy byla trať ještě špinavá. Navíc jsem zkoušel opět nové nastavení vozu. I když to zpočátku vypadalo hodně dobře, byla z toho šestá řada,“ uvedl Enge, který se obával postartovní strkanice uprostřed závodního pole. „Všichni naštěstí jeli hlavou a nikdo nezkoušel nic, co by ohrozilo ostatní. Nové nastavení podvozku bylo ku prospěchu, ale zapříčinilo nedotáčivost, kterou měla i jedoucí posádka přede mnou. V průběhu jsme si všichni kontrolovali pozice a jeli ve vláčku. Albert dostal vůz na jedenáctém místě a v takovém pořadí bychom asi i proťali cílovou čáru,“ poukazuje liberecký jezdec na fakt, že jeho „lambo“ cíl nespatřilo. U Gallarda R-EX praskl řemen pohánějící alternátor, a tak musel Albert von Thurn und Taxis dvě kola před cílem odstoupit.