Tým Reiter Vattana Motorsport s jezdci Tomášem Engem a Chonsawatem Asavahamem úspěšně absolvoval třetí podnik japonského šampionátu SuperGT. I když tým před závodem mířil výše, s výkonem českého závodníka byl nadmíru spokojený.
Tomáše Engeho čekal ve druhé polovině června premiérový závod v japonských gétéčkách. S týmem Reiter Vattana Motorsport se na okruhu v Buriramu připravoval už měsíc dopředu a všichni toužili po úspěchu. „Od začátku jsme věděli, že auto je opravdu hodně rychlé. I jezdecké složení startovního roštu naší kategorie nebylo vůbec špatné. Hned ve volném tréninku jsme zajeli druhý nejrychlejší čas. Pak ale přišlo strategické rozhodnutí,“ popisuje uplynulý víkend český jezdec.
Kvalifikace v SuperGT je rozdělena na dvě části, přičemž z té první postupuje prvních třináct jezdců do té další. „Věděli jsme, že musíme zariskovat a nasadit Chonsawata do první části, abych následně mohl bojovat o pole position. Bohužel nám náš tah nevyšel. Závod se jel ale na dvě hodiny, a tak jsme mohli pozice vybojovat zpět,“ poznamenal ke kvalifikaci liberecký rodák. Ten také ve warm-upu předvedl, že Lamborghini Gallardo R-EX funguje opravdu skvěle, když zajel nejrychlejší čas se sekundovým náskokem.
„Vedení rozhodlo, že Chonsawat pojede čtyřicet minut a já dojedu zbytek. Problém by to nebyl, kdyby nám při pit stopu neodešlo chladící zařízení jezdce, které je uložené na místě spolujezdce. Pod kombinézou mám triko, ve kterém jsou vedeny trubičky s vodou, a ta se ochlazuje v boxu suchým ledem. Ovšem tento systém se nám kousl a já během celého mého stintu trpěl. Věděl jsem, že to bude problém, ale snažil jsem se na to nemyslet. Má práce je odvést co nejlepší výkon na trati a nad předčasným koncem v závodě jsem vůbec nepomýšlel. I tak jsem zajížděl o jednu až dvě vteřiny rychlejší časy než špička a stahoval sem naší jednokolovou ztrátu z dvaadvacáté pozice. Dostal jsem se až na příčku osmou, ale bylo takové horko, že se nám začal v nádrži vařit benzín a pumpy začaly vynechávat. Vždyť venkovní teplota měla téměř čtyřicet stupňů Celsia. Přestal tedy naplno pracovat motor a já v závěru ztratil čtyři pozice. Jakmile jsem dokončil závod, běžel jsem do našeho boxu, kde máme velkou lednici na nápoje a dal si do ní nohy. Pak jsem lehl a vyčerpáním jsem nemohl ani mluvit. Nakonec mě převezli do medical centra, kde mě napojili na infuzi a já byl po hodině opět v pohodě,“ popisuje nedělní trable s chlazením Tomáš Enge.
Po thajském dobrodružství čekal Tomáše Engeho dvou a půl denní přesun do Ameriky, kde se ve voze Lamborghini Gallardo R-EX zúčastní šampionátu Pirelli World Challenge. V tomto seriálu se liberecký jezdec v loňském roce vracel za volant závodního speciálu a zvítězil. „Letos je ta konkurence snad třikrát větší, a to nejen do počtu, ale také výkonnostně. Čekám, že to bude hodně těžký víkend,“ krotí očekávání jezdec německého týmu. Tomáše Engeho můžete sledovat o víkendu na livetimingu nebo na streamu zde.