Druhým podnikem pokračoval thajský šampionát vozů GT3 na okruhu Bira. Český jezdec získal po vyhranné kvalifikaci body za dvě druhá místa a ujal se vedení šampionátu.
Tomáš Enge o uplynulém víkendu pokračoval ve svém nabitém programu. Po závodě v Americe se jen na otočku stavil v Evropě a s celým týmem Reiter Engineering pokračoval do Thajska, kde se odehrál druhý podnik místního šampionátu vozů GT3. „Do Thajska jsme dorazili s velkým předstihem, protože jsme věnovali tři dny intenzivnímu testování. Panovaly zde vysoké teploty. Takové teplo bylo už hodně nepříjemné. Navíc nás sužovala také vysoká vlhkost. V takových podmínkách jsem asi ještě nezávodil,“ poznamenal český jezdec.
Před víkendem se schylovalo k velkému boji o první pozici mezi loňským mistrem šampionátu Vutthikornem Inthraphuvasakem a právě českým jezdcem. Enge vyhrál čtvrteční volný trénink a svého konkurenta porazil o jednu desetinu. Na další srovnání už ale nedošlo. Inthraphuvasak se ze závodu odhlásil kvůli zdravotním problémům. Enge neměl ale další cestu jednoduchou. „Podařilo se mi vyhrát kvalifikaci a stanovit nový traťový rekord, když jsem ten loňský překonal o tři desetiny vteřiny. Já měl ale navíc ve voze 70 kilogramů za první a druhé místo z předchozího závodu. Je to tedy neuvěřitelný výsledek,“ usmíval se v pátek Tomáš Enge.
V sobotu však přišel nepříliš povedený start a liberecký závodník se propadl za týmového kolegu Chonsawata Asavahameho na druhou pozici. „Tady je složité předjíždět. Čekal jsem, jestli Chonsawat neudělá chybu, ale nestalo se tak. Riskovat vyřazení obou aut by bylo nezodpovědné. Jedeme na vítězství jako tým, a tomu se musí podřídit vše,“ zhodnotil první jízdu liberecký jezdec. Stejný problém měl jezdec týmu Reiter Vattana Motorsport také ve druhém víkendovém závodě. „Nevím, jestli to bylo tou váhou, ale i ve druhé jízdě jsem se propadl na druhou pozici. Tady je to opravdu hodně technické a vymyslet něco na stejně rychlé jezdce není jednoduché. Dvě druhá místa ale beru, protože jsem se posunul do čela šampionátu. Pro celý tým to byl velmi povedený víkend,“ dodal na závěr Enge.
Již následující pondělí čeká Reiter Engineering vůbec první test Camara GT3 na legendárním okruhu Nordschleife. Již tento rok chystá totiž německý tým start minimálně v jednom ze závodů šampionátu Langstrecken Meisterschaft Nürburgring (VLM).