Sezona pro Tomáše Engeho začíná v místech, která opravdu důvěrně zná. Na okruhu ve floridském St. Petersburgu se už proháněl v letech 2005 (IndyCar) a 2007 (American Le Mans Series). Ani jednou však nespatřil cíl, při druhé účasti navíc z první pozice těžce havaroval.
„Trať vede převážně městskými ulicemi, cílová rovinka pak po místním malém letišti. Kromě několika nouzových výjezdů chybějí jakékoliv únikové zóny, za každou chybu se tvrdě platí,“ vybavuje si Tomáš. Prolomit dosavadní smůlu se pokusí v klání seriálu Pirelli World Challenge, do jehož nejvyšší třídy GT nastoupí s vozem GT3 Lamborghini Gallardo FL2 týmu Reiter Engineering. Druhé stájové auto bude řídit v „džentlmenské“ kategorii GT-A Albert von Thurn und Taxis.
Tomáš Enge je ovšem u organizace Reiter Engineering, s níž spolupracoval již dříve, zaměstnán od roku 2013 nejen jako pilot, ale zároveň jako specialista klientské podpory. Jedním z jeho hlavních úkolů je proto prezentovat potenciálním budoucím uživatelům po celé zeměkouli přednosti závodních vozů Lamborghini a Chevrolet Camaro. „To je ostatně mým posláním i za oceánem. Severoamerický trh je pro nás velmi zajímavý a proto jsme se rozhodli přímo se zúčastnit úvodního dílu Pirelli World Challenge. I když to po logistické stránce, kterou mám také na starosti, není právě jednoduchá záležitost. Pokud totiž předvedeme s Albertem kvalitní výkony, je šance, že si naše auta vybere některá ze zdejších ekip a přihlásí se s nimi do celého seriálu,“ vysvětluje Enge, v jehož diáři se už objevují další zatržené termíny. Kromě testování v Le Castellet jsou to zejména 11. a 12. duben, kdy se bude s Peterem Koxem a Albertem von Thurn und Taxis střídat na Monze v kokpitu Chevroletu Camaro v prestižní vytrvalostní Blancpain Endurance Series. Pokud vše dobře dopadne, uvidíme Tomáše také v německém ADAC GT Masters a 22. června v Brně v klání GT Sprint.
Reiter Engineering
Společnost byla založena v roce 2000 v bavorském Kirchanschöringu Hansem Reiterem. Od počátku se specializovala na úpravy vozů Lamborghini. Kromě sportovního tuningu sériových automobilů (tzv. Reiter Strada Konzept) připravuje, jako jediná na světě, rovněž závodní speciály této značky a provozuje vlastní stáj Reiter Raceteam. Dále se od loňského roku zabývá stavbou Chevroletů Camaro ve specifikaci GT3.
Spektrum služeb, které firma poskytuje, sahá od návrhů konstrukce a designu, přes vlastní zpracování až k závěrečnému testování. Do dnešních dnů takto prošlo dílnami Reiter Engineering více než sto lamborghini, jež následně zamířila k zákazníkům na čtyřech kontinentech. Objevila se ve startovních listinách tak renomovaných seriálů, jakými byly nebo jsou mistrovství světa FIA-GT, Le Mans Series, britský, francouzský a australský šampionát GT či ADAC GT Masters. Jsou rovněž pravidelnými účastníky čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Pirelli World Challenge
Jedná se o jedinou závodní sérii ve Spojených státech, do níž jsou připuštěny automobily specifikace GT3 bez nutnosti jakýchkoliv dodatečných změn na nich, tedy takové, jaké známe z evropských okruhů. V tomto roce se uskuteční již po pětadvacáté. Vedle „lamb“ v ní o prvenství soupeří také nissany, chevrolety, cadillaky, audi, mercedesy, ferrari, dodge nebo acury. Většina jejích podniků je součástí doprovodného programu víkendů IndyCar a NASCAR. Na programu jsou vždy jedna nebo dvě hodnocené jízdy, jejichž délka nesmí překročit padesát minut. Boduje, podle amerických zvyklostí, prvních čtyřicet v konečném pořadí každé vypsané třídy.